Warsztaty Wioski Teatralnej

Informacja będzie uzupełniana, prosimy śledzić aktualizacje!

(Informacje o noclegach, posiłkach i innych sprawach organizacyjnych znajdziesz TU)

KALENDARZ:

21.07 – Joanna Sarnecka: BUTOH. Godz.10.00 – 13.45 w sali Teatru Węgajty

21.07.- Eliza Paś: W poszukiwaniu pieśni. Godz. 10.00 – 13.45 w sali OSP w Jonkowie

od 21.07- Julia Lizurek – Zapisywanie teatru (Pierwsze spotkanie 21.07, godz. 9:15- 9:45, później godziny ruchome, umawiane na bieżąco z grupą uczestników), w sali „Fundacyjnej” przy Teatrze

23.07. i 25.07. – Michał Brańka i Wiktoria Kowalska: Mindfoolness. Godz. 10.00-13.45 w sali OSP w Jonkowie

23. i 24.07. Paulina „Miu” Kühling: Cicho śpiewać nie umiem, sama nie wiem czemu, warsztat pieśni tradycyjnych z Suwalszczyzny.  Godz. 10.00-13.45 w sali Teatru Węgajty

25.07.- Warsztat Innej Szkoły Teatralnej Godz. 10.00-13.45 w sali Teatru Węgajty

24.07. – Otwarty warsztat integracyjny z udziałem podopiecznych ŚDS Piotraszewo, prowadzenie: Michał Brańka, Wiktoria Kowalska, Erdmute Sobaszek, Wacław Sobaszek Godz. 16.00 – 18.30, w sali Teatru Węgajty

23.-25.07. – Agnieszka Sinica: Warsztat malarski dla dzieci i dorosłych.  Godz. 10.00-12.00 przy Teatrze Węgajty

21.07 – 25.07. –  Esther Pingault: Fresk dla krów – warsztat malarski ( warsztaty będą odbywać się codziennie, godziny do ustalenia).  W oborze u Rainolda Goerigka.

23.07. – Wojciech Marczak i zespół: Zaginiony dziennik profesora Fromma – gra terenowa dla uczestników w wieku od 7 lat.  Godz. 12.00-14.00 we wsi Węgajty

25.07.: Niyayesh Nahavandy – ruch i wyobraźnia – warsztat dla dzieci. Godz. 12.15 – 13.00 w zależności od pogody w pobliżu Teatru albo na klepisku

OPISY:

Joanna Sarnecka: WARSZTAT BUTOH 

Kontemplacja pozaludzkiego świata pozwala zmienić perspektywę. Wyjść z codziennych batalii do zachwytu nad cyrkulacją materii w kosmosie. To prowadzi do odkrycia, że oto istnieje faktyczne, substancjalne pokrewieństwo z drzewem, ziemią, ptakiem, rybą, a mysz i kot są w istocie tym samym. Doświadczając tego co prymarne wychodzimy poza hierarchie i oceny, ku dziecięcej eksploracji, w której emocje swobodnie płyną wzmacniając więź z otaczającą rzeczywistością. Spróbujemy być jak dzieci i odkrywać więzi

Warsztat butoh oparty na dialogu z naturą jest dla każdego, kto ma ochotę poeksperymentować z ruchem i szukać czegoś prawdziwego w tańcu, w relacji ze sobą i otoczeniem

Joanna Sarnecka – (ur. w 1975 r. w Warszawie) antropolożka kultury/etnografka (UW), artystka działająca w obszarze sztuki opowiadania (założycielka grupy Opowieści z Walizki), eksperymentalnych praktyk tanecznych, butoh i performance’u. Angażuje się w projekty na styku sztuki i działań społecznych: działania teatralne z osobami z niepełnosprawnością, włączanie w kulturę osób mieszkających poza kulturalnymi centrami, edukacja wielokulturowa i popularyzacja wielokulturowego dziedzictwa (trenerka Szkoły Dialogu). Od 2017 prowadzi Fundację na Rzecz Kultury „Walizka”, w ramach której realizuje działania artystyczne także w nurcie art and science („Niewidzialne Miasta 2.0” – spektakl narracyjny z AI, preformance taneczny „Izolacja” we współpracy z Marcusem J. Buechlerem z muzyką wygenerowaną z wirusa Covid), performance butoh „Synesthesis” z wykorzystaniem min. syntezy modularnej i machine learningu. Prowadzi także projekty związane z dziedzictwem kulturowym (zadomowieniwdziedzictwie.pl). Autorka prozy poetyckiej „Dziennik uciekiniera”, tekstów krytycznych dotyczących literatury (kwartalnik literacki Fraza) i sztuki tańca (m.in. taniecpolska.pl, NieTakt), pisze także teksty piosenek i opowiadania. We wrześniu 2020, w ramach stypendium, zainicjowała działalność Wirtualnego Muzeum Antropocenu i dziś współtworzy kolektyw WMA. Dwukrotna stypendystka MKiDN, stypendystka ZAiKS. Członkini grupy Badacze i Badaczki na Granicy.

Warsztat realizowany w ramach polsko-czeskiego Forum finansowanego ze środków Unii Europejskiej*. Udział bezpłatny.

___________________________________________________________________________________________________

Eliza Paś: W poszukiwaniu pieśni 

Czy możemy zaśpiewać swoją własną pieśń? Czy możemy ją stworzyć? Czy umiemy rozróżnić ją pośród innych form muzycznych? Czy jest nam potrzebna? Co przynosi nam śpiewanie pieśni? Na te i wiele innych pytań będziemy starali się znaleźć odpowiedź podczas tegorocznego warsztatu na Wiosce Teatralnej.

Chciałabym, żeby warsztat ten był dyskursem, ale dyskursem praktycznym. Spotykając się ze sobą, z miejscem, z naszymi potrzebami będziemy rozważać i tworzyć, zestrajać się ze sobą i

z momentem, w którym się znaleźliśmy, będziemy poznawać nasze głosy i to co widzą nasze oczy i serca – w poszukiwaniu pieśni.

Warsztat będzie podzielony na trzy części.

Część pierwsza – dotykająca zagadnień praktycznych pracy z głosem – poświęcona głosowi jako organicznej części naszego ciała i przestrzeni w jakiej się znajduje. Będziemy poznawać jego nieoglądane dotąd zakamarki, możliwości, potrzeby, ograniczenia, jego tożsamość.

Część druga poświęcona będzie pracy twórczej. Będziemy odpowiadać sobie na pytania – Czy da się stworzyć pieśń? Jakie ma cechy? Z jakiej wynika potrzeby? Będziemy szukać melodii,

słów, dźwięków, będziemy obserwować to co nas otacza, i nas samych.

Część trzecia – w której będziemy utrwalać stworzone przez nas pieśni, uczyć się naszych

pieśni nawzajem, pozwolimy im organicznie w nas pracować.

Prowadząca:

Eliza Paś – Performerka, wokalistka, na co dzień instruktorka emisji głosu z wykształcenia lingwistka. Od dziesięciu lat prowadzi cykliczne warsztaty pieśni ukraińskich, warsztaty pracy z głosem i ciałem, warsztat improwizacji wokalnej oraz technik teatralnych. Tworzy muzykę autorską, bierze udział w licznych projektach muzycznych i teatralnych. 

fb. eliza.pas.art

Instagram: https://www.instagram.com/eliza.pas.art/

Warsztat realizowany w ramach polsko-czeskiego Forum finansowanego ze środków Unii Europejskiej*. Udział bezpłatny.

___________________________________________________________________________________________________________

Julia Lizurek – Zapisywanie teatru

Po co używać dzisiaj słowa pisanego? Może nagranie dźwięku i obrazu lepiej utrwali zdarzenie lub przedstawienia, którego jesteśmy świadkami, i nasze uczucia z nim związane? To będzie warsztat o tym, dlaczego warto coś zapisać albo znaleźć na to słowo. Sięgając po metody feedbacku, będziemy wypracowywać indywidualne sposoby tworzenia dłuższych i krótszych tekstów, a także późniejszego ich redagowania. Chcemy, żeby warsztat zaowocował esejami, recenzjami, historiami, impresjami czy wierszami, które następnie złożą się na gazetę dokumentującą doświadczenia wioskowej społeczności.

Potrzebne: notatnik lub laptop.

Możliwość dołączenia w dowolnym momencie.

Julia Lizurek – Animatorka, dramatopisarka, reżyserka i krytyczka teatralna. Członkini Komisji Artystycznej 29. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Współpracowała jako animatorka i reżyserka z Muzeum Krakowa, Fundacją Przypadków Feralnych (Lato w teatrze), czy Fundacją Z Wyboru (projekt The Presja). Doświadczenie zdobywała przy okazji autorskich projektów realizowanych pod szyldem Teatru Okoliczności. Współautorka książki „Offologia dla opornych” (2022). Jako recenzentka współpracuje z „Czasem Kultury”. W swojej praktyce krytycznej i artystycznej, rozumianej jako tworzenie tekstów kultury, poszukuje środków, które aktywizują odbiorców i ich wyobraźnię.

Udział w warsztacie wiąże się z powstaniem gazetki

Warsztat realizowany w ramach polsko-czeskiego Forum finansowanego ze środków Unii Europejskiej*. Udział bezpłatny.

____________________________________________________________________________________________________________

Paulina „Miu” Kühling: Cicho śpiewać nie umiem, sama nie wiem czemu – warsztaty pieśni tradycyjnych z Suwalszczyzny 
Tytuł warsztatu to cytat z wywiadu ze śpiewaczką z Filipowa, ś.p. Panią Anielą Kibitlewską. Odwiedziłam ją po raz pierwszy w 2010 roku w ramach Wyprawy terenowej w poszukiwaniu żywych pieśni ludowych, nadal zamieszkujących pamięć, głosy i serca ludzi na Suwalszczyźnie. W ramach tego warsztatu chcę Was zaprosić do świata pieśni szczególnie dla mnie ważnych bo pochodzących z mojego geograficznego matecznika. Sercem warsztatu są pieśni moich prababek a jego szkieletem będzie uważna somatyczno-głosowa praktyka rozwijana przeze mnie od kilkunastu lat. Wejdziemy w dwudniowy proces budzenia głosu i zanurzania się w jego różne jakości. Będziemy uruchamiać głos powoli i uważnie, bez ciśnięcia, bez presji. Sprawdzimy jego “głośne” i jego “ciche” i to wszystko co jest pomiędzy. W ramach warsztatu będziemy pracować z 3 pieśniami tradycyjnymi z Suwalszczyzny. Podłączymy się pod ich unikalną jakość i damy się im prowadzić. Sprawdzimy jak krąży w nich kolektywna dźwiękowa energia i jak możemy z niej wspólnie i indywidualnie czerpać. Aby wziąć udział w warsztacie nie jest potrzebne doświadczenie muzyczne. 

Paulina Miu Kühling – artystka wokalna, kompozytorka, muzykoterapeutka. Jest samorodnym głosołazem – włazi w chaszcze ludzkiej dźwiękowości, eksploruje, obserwuje, nadsłuchuje nieoczywistego. Facylituje rozwój mocy osobistej poprzez świadomą praktykę głosową. Pracuje zpieśniami tradycyjnymi (głównie z Polski, Ukrainy, Litwy) i eksploruje ich potencjał budowania i wzmacniania społeczności oraz wpływ na dobrostan człowieka. Układa własne pieśni, zaśpiewy i głosowe zaklęcia. Jest inicjatorką i członkinią kolektywu śpiewaczego „Otucha”, składającego się z kobiet o polskim pochodzeniu, mieszkających w Berlinie. W 2015 roku uzyskała tytuł licencjata z muzykoterapii na Akademii Muzycznej w Łodzi, a w 2017 roku tytuł magistra sztuki na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. W latach 2011-2016 była performerką i kompozytorką w Teatrze Węgajty. Ze swoimi działaniami pojawiła się m.in. w: Fundacion Mar Adentro, Santiago de Chile (CL), Uferstudios, Berlin (DE), Freiburg Theater (DE), Radialsystem, Berlin (DE), Berliner Festspiele, Berlin (DE), Institut for (X), Aarhus (DK), Netzwerk IMPULS, Halle (DE), Burg Giebichenstein Kunsthochschule, Halle (DE), Jatiwangi Art Factory, Java (ID), Arko Theatre/ Mullae Arts Space, Seoul (KR), Between Sky & Sea, Herdla (NOR), Binaural/Nodar, Vouzela (PRT), Teatr Kana, Szczecin (PL), Contexts, Sokolowsko (PL), Munetik Symposium, Yerevan (AM). Obecnie mieszka z rodziną w Erywaniu.
Składka: 120 zł

___________________________________________________________________________________________________

Michał Brańka i Wiktoria Kowalska – Mindfoolness – warsztaty profesjonalnej klaunady scenicznej i komedii fizycznej – niezwykle rzadko spotykanych w Polsce form teatralnych!
Nasz autorski program łączy w sobie techniki treningu aktorskiego, teatru fizycznego, improwizacji i scenicznej klaunady. Jego ideą jest dzielenie się unikalną wiedzą poprzez żywe doświadczenie. Warsztaty opieramy na czułości, wyrozumiałości i otwartości, by pomóc uczestnikom przełamaniu własnych barier, jednocześnie pokazując, że klaun to nie założenie kolorowego kostiumu od zewnątrz, lecz znalezienie twórczej nieposkromionej energii od wewnątrz.
Istotą i wartościami warsztatów są:
Energia Empatia
Kreatywność Akceptacja
Edukacja Kompetencje
Uczymy innego sposobu aktorskiej prezencji i kontaktu na scenie z partnerem oraz widzem. Pracujemy z umysłem i ciałem. Tworzymy bezpieczną przestrzeń, budujemy zaufanie i pobudzamy emocjonalność, by zachęcić uczestników warsztatów do znalezienia wewnętrznego klauna postaci szlachetnej, czułej i wolnej. W trakcie treningu pomagamy zbudować wewnętrzną akceptację, by wydobyć indywidualny potencjał i w pełni go rozwinąć.
Zajęcia adresowane są do wszystkich – wystarczy chęć otwarcia się na kontakt z widzem.

MINDFOOLNESS – GŁUPKOWATOŚĆ UMYSŁU
to także forma rozwoju osobistego.
„MINDFOOLNESS” Zaczynamy od praktyki, a refleksję po ćwiczeniach przekładamy na teorię. Pomagamy uczestnikom ujmować indywidualne przeżycia w schemat i porządkować zdobywane na bieżąco doświadczenia. Wiedzę rozwijamy poprzez odniesienia do historii clowningu i antropologii. Przechodzimy od szczegółu do ogółu, by zarysować pełny kontekst doświadczenia. Nasze warsztaty prowadzą do wejścia w stan specyficznej formy medytacji, nazywanej przez nas „mindfoolness” wspierającej otwarty sposób myślenia, witalność i kreatywność, a przede wszystkim pomagającej zaakceptować siebie takim, jakim się jest pełnym wad i zalet oraz niedoskonałości, które tworzą nas doskonale wyjątkowymi. Uczymy celebrowania İ innego sposobu postrzegania naszych porażek dostrzegamy w nich potencjał rozwojowy i komiczny, co przydaje się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Skorzystają z nich wszystkie osoby zainteresowane rozwojem osobistym, artystycznym, duchowym i emocjonalnym, a także pobudzeniem kreatywności i budowaniem zdrowych relacji.

PROWADZĄCY: 

Michał Brańka – Aktor, instruktor teatralny, animator kultury, pedagog. Od 2015 roku związany głównie z Fundacją „Czerwone Noski. Klown. w Szpitalu” jako artysta-klaun, coach, a od 2024 Deputy Artistic Director. Częścią jego aktywności w Fundacji jest m. in. przygotowywanie artystów różnych dziedzin do podjęcia pracy artysty-klauna, a także prowadzenie szkoleń z zakresu wykorzystywania humoru w pracy artystycznej, medycznej i terapeutycznej. Od 2022 członek międzynarodowego zespołu artystycznego Emergency Smile, zajmującego się clowningiem, warsztatami i szkoleniami w miejscach dotkniętych kryzysem (m. in. wioski dla uchodźców). Absolwent International School of Humor przy Red Noses International w Wiedniu, Akademii Praktyk Teatralnych przy Europejskim Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice” oraz Animacji Kultury na UJ w Krakowie, gdzie studiował także Performatykę.  Jako instruktor teatralny i pedagog prowadził zajęcia w Polsce i za granicą, zarówno z dorosłymi, jak i młodzieżą i dziećmi m. in. dla Teatru Ludowego w Krakowie, Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, Teatru Węgajty czy białoruskiej organizacji Doktor Nos. Jako aktor i performer występował m. in. w Polsce, Niemczech, Czechach, Hiszpanii, Grecji, Rumunii, Serbii i Chinach. Laureat plebiscytu „Nieprzeciętni 2018″ w Polskim Radio „Czwórka”, Stypendysta Twórczy Miasta Krakowa 2022, muzyk zespołu Tara Gayan, wykładowca uniwersytecki. 

Wiktoria Kowalska  – Aktorka, edukatorka teatralna, teatrolog, modelka. Jako artystka-klaun związana z Fundacją „Czerwone Noski. Klown w Szpitalu” od 2019 roku. Od 2022 członkini międzynarodowego zespołu artystycznego Emergency Smile, zajmującego się clowningiem, warsztatami i szkoleniami w miejscach dotkniętych kryzysem (m. in. wioski dla uchodźców).  Absolwentka Szkoły Aktorskiej Doroty Zięciowskiej i Zbigniewa Kalety oraz Teatrologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Studentka Międzynarodowej Szkoły Humoru przy Red Noses International w Wiedniu, gdzie szkoli się pod okiem mistrzów klaunady z  całego świata. Uczestniczka warsztatów improwizacji podczas festiwalu Ruhrtriennale w Bochum oraz Master Class Jana Peszka.
Przez lata związana z niezależnymi scenami krakowskimi: Teatr Hothaus, Teatr Ab Intra, Kolektyw The Dogue, współpracowała też z Akademią Fotografii.
Jako instruktorka teatralna prowadziła zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi m. in. w Teatrze Węgajty, Klubie Olsza Krakowskiego Forum Kultury oraz w ramach projektu Latająca Szkoła Klaunady w Ośrodku
Cricoteka w Krakowie.

Koszt : 150zł/os.

_____________________________________________________________________________________________________

Otwarty warsztat integracyjny z udziałem członków zespołu Środowiskowego Domu Samopomocy w Piotraszewie, prowadzenie: Michał Brańka, Wiktoria Kowalska, Erdmute Sobaszek, Wacław Sobaszek

(opis zostanie uzupełniony)

składka: kapelusz

____________________________________________________________________________________________________________

Agnieszka Sinica: Warsztat malarski dla dzieci i dorosłych

Trzy dni warsztatów plastycznych. Rozmaite narzędzia malarskie: ławkowce, wiązki piór, pnioroby, szczotki, chińskie pędzle i wiele innych, którymi uczył malować Tadeusz Piotrowski. Dołączyć można na chwilę i namalować las, łąkę, mokradła, zarośla, nieba. Można dołączyć na dłuższą chwilę i spróbować grafiki z wykorzystaniem stempli, wzorników i matryc linorytów. Można działać trzy dni i namalować obraz. Podobrazi o wymiarach 40×60 cm jest 7.  By wybrać piękny plener wystarczy kilka kroków w dowolną stronę. Dla miłośników miniatur proponuję płótna 10×10 cm. Żeby wziąć udział w warsztatach potrzebne są jedynie chęci.

Agnieszka Sinica o sobie:  W 2004 roku zostałam pilną uczennicą zgłębiającą warsztat Tadeusza Piotrowskiego, głównie podczas wspólnej pracy arteterapeutycznej z pacjentami długotrwale unieruchomionymi. Przyjacielsko zaszczycona byłam wspólnymi z Tadeuszem działaniami. To czego się nauczyłam, tajemnice warsztatu, przekazywałam w szkole przyszłym terapeutom, w pracy pacjentom,  w czasie warsztatów dzieciom i wszystkim, którzy chcieliby tajemnice warsztatu poznać. Zaraziłam się też plastycznym eksperymentowaniem i poszukiwaniem. Pasjonuję mnie spojrzenie starofotograficzne, graficzne głównie linorytowe, witrażowe, ceramiczne i kilka innych, przez pryzmat których patrzę na przyrodę. Po drugiej stronie rozpościerających się nieopodal lasów warmińskiej buczyny jest miejsce mego serca – wieś Cerkiewnik, mój pryzmat.

Składka: 20 zł/dzień

_____________________________________________________________________________________________________

 Esther Pingault: Fresk dla krów – warsztat plastyczny

Jeśli chcesz malować w nieoczekiwanym miejscu, nauczyć się uwalniać linię, wykonać rysunek obserwacyjny i poznać technikę malowania ścian na sucho, przyjdź!!
Zaczniemy od obserwacyjnego rysowania otaczających nas zwierząt i roślin, poznania różnych technik, następnie podejmiemy decyzję, które rysunki przenieść na fresk.

 Esther Pingault – licencjat ze sztuk pięknych w Rzymie, ostatni rok studiów magisterskich ze sztuk pięknych w Warszawie

Składka: 40 zł /dzień na osobę. Lepiej wcześniej zapisać się mailowo, a jeśli ktoś ma problemy finansowe, zawsze można też napisać 🙂

_______________________________________________________________________________________________________

Wojciech Marczak i zespół: Zaginiony dziennik profesora Fromma – gra terenowa

„Gdy pierwszy raz przyjechałem do Węgajt, wydawało mi się, że to spokojna i cicha wieś. Okazuje się, że to tylko pozory – z czasem zacząłem dostrzegać coraz więcej dziwnych znaków. Teraz już wiem że Węgajty skrywają wiele niezrozumiałych tajemnic. Czy wyruszycie ze mną w podróż żeby je rozwikłać? Wydarzenie przewidziane na około 2 godziny skierowane do dzieci od 7 roku życia. Uczestnicy będą musieli poruszać się po całej wsi i rozwiązywać różne zagadki. Opowieść będzie nawiązywała do lokalnych legend i  zwyczajów. Kto wie, może po drodze spotkamy jakieś postacie?” 

START NA BOISKU W WĘGAJTACH- naprzeciwko domu Węgajty 4. UWAGA; bardzo prosimy o punktualność!!! W grze uczestniczymy w opowieści i poruszamy się po całej wsi. Z tego powodu nie za bardzo będzie można dołączyć do niej „W trakcie”.

składka: co łaska 🙂

______________________________________________________________________________________________________

Niyayesh Nahavandy – ruch i wyobraźnia – warsztat dla dzieci, współpraca: Tymon Siejkowski

Oto krótki przegląd tego, co robimy: Podczas naszych sesji artystycznych staramy się stworzyć wspierającą i pełną wyobraźni przestrzeń, w której dzieci mogą odkrywać i wyrażać swoją kreatywność. Korzystamy z szerokiej gamy technik artystycznych, aby zaangażować ciała i umysły dzieci. Pomaga im to lepiej zrozumieć sztuki sceniczne i znaleźć swój własny, niepowtarzalny artystyczny głos.

 Tematy sesji

1. Ekspresyjność w sztukach performatywnych

– Co chcemy osiągnąć: Pomóc dzieciom zrozumieć i wyrazić swoje emocje poprzez różne formy sztuki.

– Działania:

  – Emocjonalne szarady: Będziemy wykorzystywać mimikę twarzy i język ciała do odgrywania różnych emocji.

  – Rysowanie ekspresyjne: Tworzenie prac plastycznych przedstawiających różne uczucia i nastroje.

2. Wprowadzenie do praktyk teatralnych

To, co chcemy tutaj osiągnąć, to: Dać dzieciom podstawowe wprowadzenie do aktorstwa i obecności na scenie.

– Działania:

  – Gry improwizacyjne: Zachęcamy do kreatywności i spontaniczności w zabawnym, wspierającym środowisku.

  – Czytanie scenariuszy: Ćwiczenie czytania i wykonywania prostych scenariuszy w celu zrozumienia rozwoju postaci.

3. Taniec i ćwiczenia ruchowe

– Do czego dążymy: Dowiedzieć się, jak można wykorzystać ciało do wyrażania sztuki.

– Działania:

  – Kreatywny ruch: Wykorzystamy muzykę i rytm, aby zainspirować swobodny taniec i ruch.

  – Podstawy choreografii: Nauczymy się kilku prostych układów tanecznych, aby poznać podstawy kompozycji tańca.

4. Ćwiczenie głosu

Co chcemy tutaj osiągnąć? Celem jest rozwinięcie umiejętności wokalnych i pewności siebie w używaniu głosu jako narzędzia ekspresji.

– Aktywności:

– Ćwiczenia oddechowe: Pomagają kontrolować oddech i wzmacniają głos.

– Aktorstwo głosowe: Będziesz odkrywać różne tony głosu i ekspresje  poprzez opowiadanie historii.

5. Sztuki wizualne

– Cel: Zaangażowanie dzieci w tworzenie sztuki wizualnej, która będzie dobrze współgrać z ich doświadczeniami w zakresie sztuk performatywnych.

– Działania:

– Sztuka mieszana: Będziesz łączyć różne materiały i techniki, aby tworzyć unikalne dzieła wizualne.

– Projektowanie scenografii i kostiumów: Będziesz projektować i tworzyć elementy do przedstawień teatralnych.

Cieszymy się, że możemy połączyć te różne formy sztuki, aby stworzyć prawdziwie holistyczne podejście do nauki i kreatywności. Naszym celem jest pomoc każdemu dziecku w osiągnięciu pełnego potencjału i poczuciu pewności co do jego zdolności artystycznych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć radość na ich twarzach, gdy odkrywają i wyrażają siebie poprzez sztukę!

Niyayesh Nahavandy – Niyayesh jest irańską artystką bazującą w Mediolanie. W swoich pracach opowiada historie poprzez różne dyscypliny sztuk performatywnych. Jej prace poszukują możliwych relacji pomiędzy poezją (konkretnie perską nową falą i poezją wyobraźni w irańskiej literaturze współczesnej), wizualnymi opowieściami ludowymi, narracjami kulturowymi, antropologią, teatrem i choreografią głosową. Łączy swoje doświadczenia choreograficzne, etnograficzne, poezję symboliczną i perskie tradycyjne wykresy wokalne w serii percepcyjnych performansów.

składka: 15zł/osoba

https://www.niyayeshnahavandy.com, https://www.instagram.com/ninistagraaam

___________________________________________________________________________________________________________

*Forum polsko-czeskie. Podsumowanie projektu „Teatr jako narzędzie aktywności obywatelskiej”. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności

ZGŁOSZENIA:

–> Zgłoszenia na wszystkie warsztaty prosimy przesłać na adres wioska.recepcja@gmail.com, w tytule maila wpisując: “Warsztaty”.

–> W treści maili – oprócz warsztatu plastycznego dla dzieci i dorosłych prosimy o podanie kilku informacji, wymienionych poniżej (nie dotyczy warsztatu plastycznego dla dzieci i dorosłych):

TREŚĆ MAILA:

 Imię i nazwisko ……. ………..

Uczysz się……………………(szkoła), studiujesz……………….(kierunek), pracujesz…………………….(zawód)? 

 Jakie masz zainteresowania, doświadczenia, aktualne zajęcia (teatralne, taneczne, inne)?

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………

 Wybrany warsztat ………………………………………………………………………………

UWAGA:

 Ze względu na RODO prosimy w każdym mailu zgłoszeniowym umieścić poniższy zapis:

“Przesyłając powyższy formularz na adres mailowy Stowarzyszenia Węgajty wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Stowarzyszenie Węgajty (KRS 0000020919) w celu i zakresie niezbędnym w procesie rekrutacyjnym do udziału w warsztatach Stowarzyszenia Węgajty. Równocześnie oświadczam, że zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz prawie dostępu do treści swoich danych i prawie ich poprawiania”.

UWAGA:

Nie ma możliwości zapisania się na warsztaty odbywające się równolegle w czasie.

UWAGA:

Ilość miejsc na warsztatach ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń.