Prezentowane tu duety – utwory skomponowane do dwuosobowego wykonania – mają związek ze szczególnym zwrotem jaki się dokonał w naszej pracy około roku 2010, kiedy to stworzyliśmy spektakl pt. „Woda 2030”. Od tego czasu nasze utwory stają się songami według wzoru brechtowskiego. Układamy zestaw utworów, przebieg koncertu, starając się zareagować na kontekst, atmosferę życia publicznego, społeczne napięcia, lęki i traumy. Zagramy utwory z pierwszych spektakli ale także najnowsze, dotąd niewykonane, przeplatane utworami tradycyjnymi, kompozycjami do poezji i pieśniami w jidysz.
Od wielu lat muzyka jest tym, czym zajmujemy się na co dzień, co jest rodzajem osobistej jogi i przygotowaniem do pracy z grupą teatralną. Uprawianie muzyki, muzykowanie zawsze było czymś najważniejszym, otwierającym, łączącym ze światem, a także łączących nas nawzajem. Droga, którą przeszliśmy w naszej pracy nad muzyką teatralną prowadziła nas od grania motywów tradycyjnych do własnych kompozycji, nieraz balansujących na granicy muzyki i performansu. Performatywny aspekt wiąże się także z penetrowaniem wibracji przestrzeni przy pomocy naszych instrumentów, klarnetu, skrzypiec, akordeonu i drumli oraz poprzez próbę sięgania po archaiczne techniki wokalne i szukanie nowych aranżacji motywów tradycyjnych.
Wykonawcy: Erdmute Sobaszek i Wacław Sobaszek